Za uporabnike
Kaj je osebna asistenca?
Osebna asistenca je nabor storitev za ljudi, ki v vsakdanjem življenju potrebujejo pomoč drugega, s ciljem omogočiti jim neodvisno ter kakovostno življenje. Storitve so prilagojene konkretnim potrebam posameznega uporabnika oziroma uporabnice, njegovim oziroma njenim sposobnostim, željam, pričakovanjem in življenjskim razmeram.
Kako pridobite pravico do osebne asistence?
Najprej izpolnite vlogo in jo oddate na svojem centru za socialno delo.
Na podlagi vaše vloge center posreduje vlogo Inštitutu za socialno varstvo, ki imenuje dvočlansko komisijo, ki pri vas na domu izdela strokovno mnenje o opravičenosti do osebne asistence. Mnenje je podlaga za izdajo odločbe o pravici do osebne asistence. Koordinator invalidskega varstva na centru za socialno delo vam izda odločbo o pravici do osebne asistence, na kateri je zapisano število ur in sklopi pomoči do katerih ste upravičeni.
Ko prejmete odločbo, izberete zavod ali društvo (t.i. izvajalec osebne asistence), preko katerega se dogovorite za izvajanje osebne asistence. Skupaj z izvajalcem poiščete primernega osebnega asistenta in pripravite načrt skupnega sodelovanja.
Kdo je upravičen do osebne asistence?
- je star od 18 do 65 let;
- živi ali bi želel živeti v samostojnem ali skupnem gospodinjstvu zunaj celodnevne institucionalne oskrbe;
- potrebuje pomoč najmanj 30 ur tedensko;
- zaradi invalidnosti potrebuje pomoč pri opravljanju aktivnosti, vezanih na samostojno osebno in družinsko življenje, vključevanje v okolje, izobraževanje in zaposlitev;
- je državljan Republike Slovenije s stalnim bivališčem v Republiki Sloveniji ali tujec, ki ima stalno prebivališče v Republiki Sloveniji.
Vsak posameznik, ki želi in potrebuje osebno asistenco, si po prejetju odločbe o pravici do osebne asistence, ki jo izda pristojni center za socialno delo, sam izbere izvajalca osebne asistence in se dogovori o pričetku izvajanja osebne asistence.
Izvajalec osebne asistence mu poda prve informacije o načinu delovanja programa pri izvajalcu, o postopkih pridobitve osebnih asistentov in časovnem obdobju začetka izvajanja osebne asistence. Seznani ga s pravicami in dolžnostmi uporabnika, izvajalca in osebnih asistentov. Izvajalec svetuje in nudi pomoč pri iskanju rešitev za vsakega posameznika posebej, poišče primerne in odgovarjajoče asistente ter jih usposobi za izvajanje osebne asistence.
Uporabnik z izvajalcem sklene Dogovor o izvajanju osebne asistence in drugih storitev v okviru programa osebne asistence (v nadaljevanju dogovor), ki ima veljavo pogodbe med uporabnikom, izvajalcem in osebnimi asistenti. Izvajalec pripravi Izvedbeni načrt osebne asistence in podpisanega s strani uporabnika odda na CSD. Tako lahko pričnemo z izvajanjem osebne asistence.
Podatki in dokumenti potrebni za izvajanje osebne asistence
Z našteto dokumentacijo se oglasite k nam.
- Odločba o izvajanju osebne asistence CSD.
- Vrednotnica za osebno asistenco CSD.
- Mnenje o številu ur pripadajoče osebne asistence.
- Odločba o dodatku za pomoč in postrežbo CSD.
- Potrdilo – pooblastilo o zakonitem zastopstvu, (dobite na upravni enoti).
- Osebna izkaznica.
- Potrdilo o davčni številki.
Skupaj bomo pripravili dokumentacijo za izvajanje osebne asistence. Prav tako bomo skupaj izbrali vašo/ega asistentko/a.
Izvedbeni načrt
Uporabnik ali njegov zakoniti zastopnik skupaj z izvajalcem osebne asistence pripravita izvedbeni načrt, ki je pisni dogovor o storitvah osebne asistence. Vsebuje opredelitev vrste nalog, ki jih opravlja osebni asistent, izbiro enega ali več osebnih asistentov, ki bodo opravljali osebno asistenco pri uporabniku, terminski plan izvajanja osebne asistence ter pravice in obveznosti uporabnikov, osebnih asistentov in izvajalca. Podpisani izvedbeni načrt skupaj z vrednotnico izvajalec pošlje krajevno pristojnemu centru za socialno delo.